Neosport - Sportfelszerelés nagykereskedelem
+36 94/367 362
Részletes keresés      Minden termék      Készleten lévő termékek

Általános Szerződési Feltételek

Cégadatok:

 

Cégszerű megnevezés: Vasi Energie Kft. – a továbbiakban Vasi Energie Kft.

Cégjegyzékszám: 18-09-107331

Kibocsátó cégbíróság: Vas Megyei Cégbíróság Szombathely

Bankszámlaszám: 11600006-00000000-24109811 Erste Bank Hungary Zrt

Adóigazgatási azonosítószám: 13998576-2-18

Székhely: 9900 Körmend, Berki u.36.

Telephely/raktár: 9900 Körmend, Berki u.36.

Telefon: +36 (94) 367-362

mobil: +36 30 695 4029

E-mail: neo@neosport.hu

web: www.neosport.hu

Szerződés nyelve: magyar

 

Szerződés tárgyának lényeges jellemzői

 

A Vasi Energie Kft. jelen szerződésben szabályozza a webshop szolgáltatással és annak igénybevételével kapcsolatos feltételeket és jogokat, kötelezettségeket és egyéb lényeges körülményeket. A szerződésben nem szabályozott kérdéseket illetően az érvényes Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások az irányadóak.

Az ÁSZF-et a Vasi Energie Kft. webshop honlapján hozza nyilvánosságra és annak esetleges módosításait is ott teszti közzé, amellyel tájékoztatja a webshop vásárlóit, látogatóit.

 A Vasi Energie Kft. fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben, vagy egészben, előzetes bejelentés nélkül, bármikor módosíthatja, amelyek a módosítás közzétételével lépnek hatályba. A webshop szolgáltatás igénybevételének feltétele az ÁSZF elfogadása.

Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.

A Vasi Energie Kft. partnerei számára lehetőséget biztosít arra, hogy online eléréssel juthassanak készlet és árinformációkhoz, valamint egy elektronikus kosár alkalmazásával megrendeléseket kezdeményezhessenek a Vasi Energie Kft. irányába.

Jelen webshop a Vasi Energie Kft. által fenntartott adathálózati kezelői felület, amely hálózat sajátosságai miatt mind belföldről, mind külföldről elérhető. Magyarország területén kívülről történő rendelésre az alábbiaktól eltérő szállítási és fizetési feltételek vonatkoznak.

A fenti elérhetőségeken kérje munkatársaink segítségét.

A webshopban szereplő tételek a Vasi Energie Kft. raktárában készleten lévő, vagy rendelhető termékek adatait tartalmazza. A termékek főbb jellemzőit az adott termék melletti ismertető tartalmazza. A Vasi Energie Kft.  megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. Az ismertetőkben szereplő esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállal. A webshopban található képektől való esetleges eltérésekért felelősséget nem vállal, de törekszik rá, hogy a termékképek lehetőség szerint a valóságot tükrözzék

 

 

A szerződés létrejötte és módosítása

 

 

Regisztráció

 

Ön regisztráció nélkül is szabadon nézelődhet és válogathat webshopunkban. A vásárlás előtt kérjük, szíveskedjen regisztráltatni magát (regisztráció) és válassza meg a jelszavát is. A regisztrációhoz szükséges néhány személyes adat megadása is, melyek helyességének ellenőrzését a regisztrál gombra történő kattintás előtt megteheti. Ekkor még módjában áll, az adatot törölni vagy javítani, az elküldést követően az adatok már nem javíthatók.

Az azonosító és a jelszó megadása azt jelenti, hogy a regisztráció útján nyilvántartásba vett természetes személy személyesen, illetve jogi személy, vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság (szervezet) képviselője a szervezet nevében jár le a vásárlás során.

A regisztráció megtörténte egyben azt is jelenti, hogy Ön elfogadta a vásárlás valamennyi jogszabályi és egyéb feltételét. A regisztrációt e tájékoztatás tudomásul vételét követően indítsa.

 

Megrendelés menete

 

Regisztrációt követően személyes azonosítója és jelszava segítségével tud bejelentkezni. A kiválasztott termékre kattintva megjelenik az adatlap, itt találja a kosárba gombot, mellyel összegyűjtheti az Önt érdeklő termékeket. A kiválasztás során vagy azt követően a menüsorban a kosaram gombra kattintva tudja megnézni annak tartalmát, melyet szabadon tud módosítani. Innen visszatérhet a termékekhez és folytatja a kiválasztást, vagy továbbmegy a pénztárhoz. Itt lehetősége van számlázási és szállítási cím, illetve elérhetőségek ellenőrzésére és módosítására, szállítási mód, majd ennek megfelelő fizetési mód kiválasztására. Amennyiben a megadott adatokon kívül más közlendője is van, azt a megjegyzés mezőben tudja megtenni. Szíveskedjen ellenőrizni a kiválasztott tételeket és azok árait, mivel a rendelés küldése gombra kattintva a kosár teljes tartalma megrendelésre kerül.

A vásárlási feltételek elolvasása és elfogadása után kattintson a rendelés küldése gombra vagy visszaléphet a kosárhoz.

A dekorációra való igényt a megjegyzés rovatba kérjük feltüntetni. Ezzel kapcsolatban kollégánk később felveszi a megrendelés során a kapcsolatot a megrendelővel. Egyeztet a megrendelővel a kért dekorációról, látványtervet küld és véglegesítik a megrendelést .

Bár regisztrált adatait tartósan, bejelentkezését és megrendelését a házhoz szállítástól számított egy évig Vasi Energie Kft. rögzíti (adatvédelem), a szerződés nem tekinthető írásba foglaltnak.

A rendelés elküldését követően 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mailt küld a rendszer, mely minden esetben csak a megrendelés beérkezését igazolja, nem feltétlenül a termék, rendelkezésre állását. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés részleteit: a megrendelő adatait, a megrendelt termékek megnevezését, mennyiségét, árát, a megrendelés végösszegét, a logisztikai költség minimum összegét. Amennyiben a vásárló erre a visszaigazolásra 24 órán belül nem reagál módosítási igénnyel, illetve további egyeztetést nem igényel, úgy a megrendelését a visszaigazolásban foglaltak szerint véglegesnek tekintjük. Ezt követően értesítjük a csomag indításáról is.

A Vasi Energie Kft. fenntartja magának a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

Megrendelések feldolgozása

 

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 8-16:00 óráig történik. Amennyiben a rendelés leadása ezen időponton kívül történik, akkor az, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.

 

Módosítás

 

A kiszállítást megelőzően a megrendelés módosítására lehetőség e-mailben, illetve a megadott számokon lehetséges.  Egyes termékeknél kizárólag előre meghatározott időpontig van lehetőség a megrendelés módosítására. Ha a megrendelés már átadásra került a futárszolgálat vagy a szállító részére, a módosítás már nem lehetséges.

 

Szállítási módok

 

A webáruházban megrendelt termékek futárszolgálat (MPL) által történő kiszállítással vagy előre egyeztetett időpontban, személyes átvétellel vehető át kizárólag a körmendi telephelyen. A kiszállítás logisztikai költsége a vásárlót terheli.

 

Futárszolgálat: Igénybevételének logisztikai költsége a vevőt terheli, melynek nagysága függ a megrendelt termék, csomagolással együtt mért tömegétől és a csomagszámtól, a futárszolgálat aktuális díjszabása alapján. Ebben az esetben választható fizetési mód: Utánvét, előre utalás.

 

Helyszíni átvétel: Személyes átvétel kizárólag cégünk telephelyén, Körmenden történik. A Vasi Energie Kft. raktárának nyitva tartási ideje alatt munkaidőben hétfőtől-péntekig 8:00-16:00 között, hivatalos állami ünnepeket leszámítva. Ebben az esetben választható fizetési mód: helyszíni fizetés, azaz készpénz és bankkártyás fizetés.

 

Fizetési módok:

 

Utánvét: A Vásárló a kiszállított áru teljes összegét a csomag átvételekor fizeti meg a futárszolgálatnak. A számla végösszege tartalmazza a termék(ek) vételárát, a szállítási és csomagolási költséget, az ÁFÁ-t és az utánvét díját.(EU közösségi adószámmal az EU-ból érkező rendelés esetén a számla nem tartalmazza az Áfa-t.) Magyarországon kívülre nem áll módunkban a rendelést utánvéttel kiszállítani.

A MPL futárszolgálat munkatársainál az utánvétel teljes összegét készpénzben és bankkártyás fizetéssel is lehetséges téríteni.

 

Helyszíni fizetés: A helyszíni átvételnél a raktárban történő fizetés készpénzzel és bankkártyával.

 

Előre utalás: A vásárló a megrendelt termék(ek)ellenértékét banki átutalással egyenlíti ki, az általunk előre kiállított és elküldött számla alapján. A számla végösszege tartalmazza a termék(ek) vételárát, a szállítási és csomagolási költséget és az ÁFÁ-t.( EU közösségi adószámmal az EU-ból érkező rendelés esetén a számla nem tartalmazza az Áfa-t) Az utalás közlemény rovatába kérjük, mindig írja be a kapott számla számát. A csomagot csak az átutalt összeg számlánkon történő jóváírását követően tudjuk indítani.

 

Szállítási költség:

 

A megrendelés során alapértelmezett költség kerül feltüntetésre, amely 1700 ft/ doboz.

A szállítási költség díjszabása függ a csomagok számától, súlyától. A kiszállítás termékenként és helyszínenként egyedi árajánlat alapján.

 

Szállítási határidő: 

 

Szállítási határidő a készleten levő termékek esetében az automatikus visszaigazolástól számított 2-4 munkanap, ellenkező esetben a lehetséges szállítási határidőről értesítést küldünk a rendelés visszaigazolásakor.

Amennyiben Vasi Energie Kft a megrendelést a fentiek szerinti határidőn belül nem tudja teljesíteni, telefonon (e-mailen) egyezteti a megrendelővel a megváltozott szállítási határidőt.

 

Sikertelen kézbesítés:

 

A futárszolgálat 2 munkanapon belül kétszer is megkísérli a küldemények kézbesítését. A második sikertelen kézbesítés után a megrendelést a Vasi Energie Kft érvénytelennek nyilvánítja és törli. Ezen csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újraküldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

 

Ajánlati kötöttség

 

A termék vételára a kiválasztott áru alatt feltüntetett bruttó ár, mely magyar forintban (HUF) értendő. Az ár tartalmazza az általános forgalmi adót, de nem tartalmazza az esetlegesen felmerülő szállítási, csomagolási (logisztikai), utánvételi költséget.

 

 

 

 

 

II, Szállítási és fizetési információk 

Az Ön által vásárolni kívánt termék/termékek árát banki utalással vagy készpénzzel az MPL (Magyar Posta)  Futárszolgálatnál (Futárnál/Postásnál) kell kiegyenlíteni!

Előre egyeztetett időpontban személyes átvétel lehetséges!

A csomagküldési szolgáltatás:

MPL: 1.700 Ft/csomag

DPD: 2.100 Ft/csomag

 

többletszolgáltatás díjak

Utánvét: 

300 Ft

Magyarország területén.

Külföldre is vállalunk szállítást, egyedi ár képzés!

Csere, visszaküldés!
Nyugodtan rendelje meg termékeinket, amennyiben nem tetszik, mérete nem megfelelő és nem használta 14 napon belül visszaküldésre van lehetőség, visszautaljuk a termék vételárát!

A szállítási költségek a Vásárlót terhelik!

Külföldi csomagszállítás!

Természetesen a rendelés után egyeztetés történik és amennyiben valósak az adatok és a megrendelt termék is van készleten, akkor kell eleget tenni ezeknek a feltételeknek.
Előre utalással történő fizetés után az eladó vállalja a felelősséget a csomag kiszállításáért!   

Banki fizetés külföldről:

Cégünk banki adatai:
Bank neve: Erste Bank Hungary Nyrt.

Bank címe: 1138 Budapest, Népfürdő u. 24-26.
IBAN: HU89 1160 0006 0000 0000 2410 9811 
Swift kód: GIBAHUHB


A kezelési költség a Vásárlót terheli!

Amennyiben a Kedves Vásárló ezeket a feltételeket elfogadja, illetve teljesíti a rendelése életbe lép. A számlánkra átutalt pontos pénzösszeg után a csomagot átadjuk a Futárszolgálatnak, melyről emailen vagy telefonon értesíteni fogjuk Önt!  

Kérdéseiket feltehetik az alábbi elérhetőségeinken: 

+36306954029

+36309237344

+36303059583

 

Szavatosság

Szavatosság kizárólag a gyártási ill. anyaghibákra vonatkozik a törvény szabta határidőn belül! A cipőn jelentkező hibát azonnal jelezni kell. Abnormális kopásból, teremcipőnél égéstől, hibás kezeléstől ill. használattól, elhasználódásból, külső mechanikai hatás okozta sérülésekből eredő hibákért szavatosságot nem tudunk vállalni!

A fogyasztót a vásárláskor megilleti a szavatosság (Ptk 305-311. §). A szavatosság az eladó részére törvényi kötelezvény, amelyet nem szabad összetéveszteni a jótállással (garanciával), amely a szavatossági jogokon túl vállalt, meghatározott tartalmú önkéntes (vagy kötelezően vállalandó) kötelezettség a terméket eladó részéről. 

A termék szavatossága azt jelenti, hogy az árucikk a vásárlás időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Az árunak alkalmasnak kell lennie  azokra a célokra, amire a hasonló dolgokat rendszerint használják, rendelkeznie kell a hasonló termékek esetében szokásos minőséggel, a reklámban, árucímkén, fogyasztói tájékoztatón erre vonatkozóan tett nyilvános kijelentésekkel, stb. Ezért különösen ajánlott az árucímke  (és a bevarrt címkék), a különböző tanúsítványok, tájékoztatók beható tanulmányozása. Ugyanakkor a szavatosság nem terjed ki a termék azon hibáira, amelyekre az eladó a vásárláskor felhívja a vevő figyelmét. 
A szavatossági időtartamon belül szavatossági reklamáció nyújtható be, ha a termék rendeltetésszerű használat, ápolás, tárolás, stb. ellenére meghibásodik. A meghibásodás bejelentésekor a vevő lényegében azt állítja, hogy meghibásodást eredményező ok már az eladáskor is benne volt a termékben, s azt nem valamilyen erőszakos külső behatás, vagy a nem rendeltetésszerű használat okozta. Vagyis az eladó hibásan teljesített. Ha ez bizonyítható a vásárló,  reklamációja jogos. Ha azonban a termék rendeltetésszerű viselet mellett elhasználódik, az alapvetően nem jogos  ok a reklamációra. 

A szavatossági időtartam 2003. Július 1.-től az eddigi 6 hónap helyett 2 évre növekedett. 

Ez az időtartam két részre tagozódik. Az eladást követő hat hónapban bekövetkező meghibásodás esetén a törvény szerint automatikusan fel kell tételezni, hogy a hiba a termékben az eladáskor már benne volt. Ha ezzel az eladó nem ért egyet, neki kell bizonyítania, hogy a meghibásodás később, a vásárló valamely hibájából keletkezett. A hetedik hónaptól kezdve a kétéves időtartam végéig bejelentett reklamáció esetén ha az eladó nem ért egyet a vásárló reklamációjával, a vásárlónak  kell bizonyítania, hogy a meghibásodás oka már az eladáskor benne volt a termékben. 

A szavatossági jogok a vásárlót két lépcsőben illetik meg. Az első lépcsőben javítást vagy cserét igényelhet. A  vásárló választhat a két lehetőség közül, azzal a megszorítással, hogy az eladónak aránytalan többletköltséget okozó jogot nem választhatja. A szavatossági jogok második lépcsőjére csak akkor lehet áttérni, ha a kijavítást vagy a kicserélést  az eladó nem vállalja, vagy azok nem valósíthatók meg. ( A vásárló a forgalmazó  költségére a hibás terméket  továbbra is kijavíttathatja, ha  utóbbi azt nem vállalta.) A második lépcsőben a vásárló az árleszállítás  és elállás között választhat, de jelentéktelen hiba esetén az elállást nem igényelheti. Hogy mi minősül "jelentéktelen hibának", az csak a konkrét hiba ismeretében - határesetekben csak szakértői vagy bírósági  állásfoglalással - dönthető el.
A reklamációt a vásárlás helyén kell bejelenteni, a hibás termék és a fizetési bizonylat felmutatásával. A reklamációról jegyzőkönyvet kell felvenni, az általában szokásos adatokkal: a vásárló neve, címe, a termék megnevezése, vételára, a vásárlás időpontja, a bejelentés  időpontja, a hiba leírása, az érvényesíteni kívánt  igény, a kifogás rendezésének módja, stb. Vita esetén a vásárlónak tájékoztatást kell kapnia a szakértő  igénybevételével  és a vita rendezésével kapcsolatos jogairól, s ennek megtörténtére a jegyzőkönyvnek utalnia kell. Ha  a reklamáció rendezésének módja eltért a vevő igényétől, azt a jegyzőkönyvben indokolni kell.  A vásárló a saját kiegészítéseit is csatolhatja a jegyzőkönyvhöz. A jegyzőkönyv másolatát a vevő rendelkezésére kell bocsátani. ( A reklamáció intézésének szabályait a 49/2003. (VII.30.) GKM rendelet tartalmazza.) 

A reklamációt a meghibásodást követő legrövidebb időn belül kell bejelenteni, ez az időtartam két hónapnál nem lehet hosszabb. A meghibásodott termék természetesen tovább nem használható. 
A kijavítással a hibamentes állapotot kell visszaállítani. Javításkor a forgalmazónak  törekednie kell annak 15 napon belüli elvégzésére, s ennek költségei őt terhelik. Ha ennyi idő alatt a javítás  nem megoldható, cserét kell biztosítani, vagy át kell térni a következő szavatossági lépcsőre. Kicserélés vagy elállás esetén a vásárlótól a rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkenés megtérítése nem követelhető. Elálláskor a vételárat azonnal, teljes összegében a vevőnek vissza kell fizetni.
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről a reklamáció bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót. Amennyiben vita esetén a bizonyításra kötelezett fél szakértőhöz fordul, a reklamált termék szakértőhöz történő eljuttatása és a szakértői díj  megelőlegezése az ő feladata. A díjelőleg beérkeztét követően a szakértőnek 15 munkanapon belül kell szakvéleményét  megadnia. Ha a reklamáció bonyolultsága miatt több időre vagy roncsolásos vizsgálatokra, ill. A közzétettnél nagyobb összegű szakértési díjra van szükség, ehhez kéri a felek belegyezését. A két fél a szakértő véleménye alapján rendezi a reklamációt, a vizsgálati díj  tekintetében pedig egymással elszámolnak (a díj a reklamáció szempontjából elmarasztalt  felet terheli).    



Elállás joga 

Megrendelése során Ön élhet a 17/1999. Kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. Felvilágosítás, speciális kérés és esetleges probléma esetén kérjük, keresse meg vevőszolgálatunkat.

 

Felelőség korlátozása

A Vasi Energie Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a weboldalt előzetes figyelmeztetés nélkül megváltoztassa, frissítse, illetve annak működését időlegesen vagy tartósan szüneteltesse, vagy megszüntesse. A weboldal felhasználója elfogadja, hogy a weboldal módosításából, frissítéséből, működésének felfüggesztéséből illetve megszüntetéséből eredő kárért a Vasi Energie Kft. Felelősséget nem vállal.


Az oldal jellegéből adódóan, a web áruházban forgalmazott termékek folyamatosan frissülnek, bővülnek, megszűnnek, megváltoznak, stb. Ezért, a Vasi Energie Kft., mint a webáruház üzemeltetője, előzetes bejelentés nélkül megváltoztathat bármilyen árat, termékleírást, vagy határidőt. A változás a web áruházban történt megjelentés időpontjától lép életbe, a változás időpontjáig leadott megrendelésekre nincs hatással. Bármely módosítás attól az időponttól érvényes, amikor online megtalálható a www.neosport.hu oldalon. Minden vásárlónak, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.

 

Adatvédelmi tájékoztató                  

A Neosport webáruház üzemeltetője, a Vasi Energie Kft. (9900 Körmend, Berki utca 36. továbbiakban: Szolgáltató) az ehhez kapcsolódó tevékenysége során a Felhasználói adatok kezelésében az 1992. évi LXIII. Törvény, a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról; az 1995. évi CXIX. Törvény, a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név- és lakcímadatok kezeléséről; az 1998. évi VI. törvény, az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során az alábbi adatkezelési szabályokat érvényesíti:

1. A Felhasználók hozzájárulnak, hogy a Szolgáltató kezelje a Felhasználók személyes és különleges adatait. A Szolgáltató kijelenti, hogy Felhasználói által megadott minden adatot, bizalmas információt, tényt bizalmasan kezel. Kivételt képez ez alól, hogy Szolgáltató a Felhasználó személyes adatait a Neosport webáruházban történő vásárlás teljesítéséhez kereskedelmi partnerei számára átadja. Szolgáltató ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben Felhasználóval szemben a szolgáltatással való visszaélés vagy egyéb bűncselekmény gyanúja merül fel, annak személyes adatait az illetékes hatóságok számára átadja.
2. Felhasználói számára a Szolgáltató lehetőséget biztosít, hogy a róluk tárolt adatokat bármikor megtekinthessék, szükség esetén módosíthassák, a regisztrációjuk törlését a kezdeményezhetik.
3. Az adatok egyéb célra csak az érintett kifejezett írásbeli hozzájárulásának megadása esetén kerülnek felhasználásra.
4. A Felhasználói adatokba kizárólag a Szolgáltató erre jogosított munkatársai tekinthetnek bele. A Felhasználókról tárolt személyes adatokat (beleértve az e-mail címet is) a Szolgáltató harmadik fél számára nem szolgáltatja ki. Kivételt képez ez alól, hogy Szolgáltató a Felhasználó személyes adatait a Neosport webáruházban történő vásárlás teljesítéséhez kereskedelmi partnerei számára átadja.
5. Az oldal szolgáltatásaiban való részvétel önkéntes. A Szolgáltató kötelezi magát, hogy semmilyen szankciót nem érvényesít azon Felhasználóval szemben, aki a nem kötelező adatszolgáltatást megtagadja.
6. A Szolgáltató gondoskodik arról, hogy szolgáltatásai révén a Felhasználókról megszerzett adatok felhasználása megfeleljen a mindenkor hatályos magyarországi jogszabályoknak.
7. A Szolgáltató vállalja, hogy a regisztráció során a Felhasználók által megadott e-mail címekre nem küld levelet, kivéve a Neosport weboldal szolgáltatásaihoz kapcsolódó tájékoztató anyagokat tartalmazó e-maileket, melyek fogadásába a tagok regisztrációjukkal beleegyeznek.
8. A Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerüléséért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.
9. A Szolgáltató megtesz minden tőle elvárható intézkedést, hogy az oldalaihoz való hozzáférés folyamatos és hibamentes legyen, de nem vállal felelősséget az esetlegesen fellépő hibákért, mely az oldalak nem megfelelő működését és/vagy esetleges adatvesztést okoz.

17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet a távollevők között kötött szerződésekről

A Kormány a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fvtv.) 55. §-ának e) pontjában foglalt felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet fogyasztó [Ptk. 685. § d) pont] és fogyasztónak nem minősülő személy vagy szervezet (a továbbiakban együtt: értékesítő) köt egymással az értékesítő áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében, kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).

(2) A rendelet akkor alkalmazható, ha külön jogszabály a rendelet hatálya alá tartozó szerződésről eltérően nem rendelkezik.

(3) A rendelet hatálya nem terjed ki:

a) a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló törvény által szabályozott pénzügyi ágazati szolgáltatásokra irányuló szerződésekre;
b) automatából történő értékesítésre;
c) nyilvános távbeszélő állomás igénybevétele útján a távbeszélő szolgáltatást nyújtó szervezettel kötött szerződésre;
d) az építési szerződésre;
e) ingatlan tulajdonjogának vagy ingatlanra vonatkozó más jog megszerzésére irányuló szerződésekre, kivéve a bérleti szerződést;
f) az árverésen kötött szerződésre.

(4) Nem kell alkalmazni a 2-6. §, valamint a 7. § (1) bekezdésének rendelkezéseit

a) az élelmiszerek, valamint egyéb mindennapi fogyasztásra szolgáló áruk rendszeres házhozszállítására vonatkozó szerződésekre, továbbá
b) az olyan szállást nyújtó, szállítási, étkeztetési vagy szabadidős szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekre, amelyek alapján az értékesítő e szolgáltatásokat meghatározott időpontban vagy meghatározott időszakban nyújtja.

(5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

2. § (1) Az értékesítő a szerződés megkötése előtt kellő időben köteles a fogyasztót tájékoztatni:

a) az értékesítő cégnevéről (nevéről), székhelyéről (lakóhelyéről), a külön jogszabályban meghatározott nyilvántartásba vételi számáról, adószámáról és telefonszámáról;
b) a szerződés tárgyának lényeges tulajdonságairól;
c) az ellenszolgáltatásról, beleértve az ellenszolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb fizetési kötelezettséget is;
d) szükség szerint a szállítás költségéről;
e) a fizetés, a szállítás vagy a teljesítés egyéb feltételeiről;
f) az elállás jogáról (4-5. §);
g) a távközlő eszköz használatának díjáról, ha azt az alapdíjtól eltérően állapítják meg;
h) az ajánlati kötöttség idejéről;
i) a szerződés legrövidebb időtartamáról olyan esetben, amikor a szerződésben foglaltak teljesítésére folyamatosan vagy ismétlődően kerül sor.

(2) Az értékesítő az (1) bekezdés szerinti tájékoztatási kötelezettségnek egyértelműen, közérthetően és pontosan, az igénybe vett távközlő eszköznek megfelelő módon köteles eleget tenni.

(3) Ha az értékesítő telefonon tesz szerződéskötésre ajánlatot a fogyasztónak, annak kezdetekor köteles közölni legalább cégnevét (nevét), székhelyét (lakóhelyét) és telefonszámát, valamint a fogyasztó figyelmét kifejezetten fel kell hívnia szerződéskötésre irányuló szándékára.

3. § (1) Az értékesítő köteles a fogyasztót a szerződés megkötése előtt kellő időben, de legkésőbb a szerződés megkötésekor a 2. § (1) bekezdésének a)-f) pontjában foglaltakról írásbeli tájékoztatóval vagy más, a szóbeli tájékoztatást megerősítő dokumentummal (a továbbiakban együtt: írásbeli tájékoztató) ellátni.

(2) Az írásbeli tájékoztatónak az (1) bekezdésben előírtakon felül tartalmaznia kell:

a) a 4. § szerinti elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját és következményeit, ideértve a 4. § (5) bekezdésében, a 6. §-ban és a 7. § (3) bekezdésében foglaltakat, továbbá azt az esetet is, amikor a fogyasztót az 5. § alapján az elállás joga nem illeti meg;
b) az értékesítő azon telephelye (fiókja) vagy egyéb szervezeti egysége címét, ahol a fogyasztó kifogásait érvényesítheti;
c) a szavatosság, illetve a jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatás (alkatrészellátás, javítószolgálat) biztosítását;
d) a szerződés megszüntetésének lehetőségét, ha az határozatlan időre szól, vagy tartama az egy évet meghaladja.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatóak távközlő eszköz útján egyetlen alkalommal nyújtott olyan szolgáltatás esetében, amelynek ellenértékét a távközlő eszköz üzemeltetője részére kell megfizetni. A fogyasztót azonban ilyen esetben is tájékoztatni kell az értékesítő (2) bekezdés b) pontjában meghatározott címéről.

4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat.
Ön 14 napon belül jogosult elállni a szerződéstől, ha Ön elállási jogával élni kíván, kérjük elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatát az alábbi e-mail címre elküldeni szíveskedjék: neo@neosport.hu

(2) A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, szolgáltatás nyújtása esetében pedig, amikor a szerződést megkötötte, feltéve, hogy az értékesítő a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
(3) Ha az értékesítő nem tesz eleget a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének, a fogyasztó az elállás jogát az áru átvételének napjától, szolgáltatás nyújtása esetében pedig a szerződés megkötésének napjától számított három hónapon belül gyakorolhatja.
(4) Ha a 3. § szerinti tájékoztatásra a (3) bekezdésben meghatározott három hónapon belül sor kerül, a fogyasztó számára az elállásra nyitva álló nyolc munkanapos határidő attól a naptól kezdődik, amikor a tájékoztatót kézhez kapta.

(5) Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

5. § A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja a 4. § szerinti elállási jogot

a) szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés esetében, ha a nyolc munkanapos elállási határidő lejárta előtt az értékesítő a teljesítést a fogyasztó beleegyezésével megkezdte;
b) olyan áru értékesítése, illetve szolgáltatás nyújtása esetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac értékesítő által nem irányítható ingadozásától függ;
c) olyan áru értékesítése esetében, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza vagy gyorsan romlandó;
d) hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépi szoftver példányára vonatkozó szerződés esetében, ha a csomagolást a fogyasztó felbontotta;
e) hírlap, folyóirat és időszaki lap terjesztésére vonatkozó szerződés esetében;
f) szerencsejáték-szerződés esetében.

6. § (1) Ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben az értékesítő által nyújtott kölcsön [Fvtv. 2. § d) pont] fedezi, a fogyasztó 4. § szerinti elállási jogának gyakorlása a fogyasztási kölcsönszerződést is felbontja.

(2) A fogyasztó az értékesítőnek a fogyasztási kölcsönszerződés felbontásából eredő kárát nem köteles megtéríteni, és tőle kamat vagy egyéb költség sem követelhető. Az értékesítő azonban követelheti a fogyasztótól a kölcsönszerződés megkötéséből eredő kárának megtérítését, feltéve, hogy a kölcsönszerződésben ezt a kár elemeinek és összegszerűségének meghatározásával kifejezetten kikötötte, és a 3. § szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglaltakat kell megfelelően alkalmazni, ha az áru árát vagy a szolgáltatás díját részben vagy egészben harmadik személy által nyújtott fogyasztási kölcsön (a hitelintézetekről és a pénzügyi vállalkozásokról szóló 1996. évi CXII. törvény 2. számú melléklete III. 5. pont) fedezi, feltéve, hogy a fogyasztási kölcsönszerződés a pénzügyi intézmény és az értékesítő előzetes megállapodásán alapul. Az értékesítő köteles a fogyasztó elállásáról a pénzügyi intézményt haladéktalanul értesíteni.

7. § (1) A felek eltérő megállapodása hiányában az értékesítő a fogyasztótól kapott felszólítás kézhezvételétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

(2) Ha az értékesítő a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a fogyasztót haladéktalanul tájékoztatni, valamint a fogyasztó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése az értékesítőt nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.

(3) Ha az értékesítő a szerződésben meghatározott módon helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással teljesít, a 4. § szerinti elállási jog gyakorlása folytán az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek az értékesítőt terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő áruval, illetve szolgáltatással történő teljesítésről az értékesítő egyértelműen és pontosan köteles a fogyasztót tájékoztatni.

8. § (1) Az értékesítő nem követelhet a fogyasztótól ellenszolgáltatást, ha olyan árut értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amelyet korábban a fogyasztó nem rendelt meg.

(2) A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni az értékesítő ajánlatának - hallgatólagos - elfogadását.

9. § (1) A fogyasztó kifejezett hozzájárulása szükséges ahhoz, hogy az értékesítő a szerződéskötés céljából automata hívókészüléket, illetve távmásolót (telefaxot) használjon.

(2) Ha külön jogszabály eltérően nem rendelkezik, az értékesítő a fogyasztó kifejezett tiltakozásának hiányában használhat olyan, közvetlen kapcsolatot lehetővé tevő távközlő eszközt, amely nem tartozik az (1) bekezdés hatálya alá.

10. § Az értékesítőt terheli annak bizonyítása, hogy a rendeletben meghatározott tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, a határidők betartására vonatkozó előírásokat megtartotta, valamint a fogyasztó 9. §-ban előírt hozzájárulását beszerezte.

11. § (1) A fogyasztó a rendeletben meghatározott jogáról érvényesen nem mondhat le.

(2) A rendeletben foglaltaktól csak a fogyasztó javára lehet eltérni.

(3) Ha a rendelet hatálya alá tartozó szerződés az Európai Gazdasági Térség valamelyik államával szoros kapcsolatban áll, harmadik ország jogának a felek által a szerződésre irányadó jogként való választása érvénytelen annyiban, amennyiben e harmadik ország joga az említett államnak a 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvet átültető jogszabálya eltérést nem engedő rendelkezésével ellentétes. Az érintett kérdésben a felek által választott jog helyett az említett állam jogát kell a szerződésre alkalmazni.

12. § (1) Ez a rendelet 1999. március 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit csak a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

(3) Ez a rendelet a távollévők között kötött szerződések esetén a fogyasztók védelméről szóló, 1997. május 20-i 97/7/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek való megfelelést szolgálja; az irányelv 8. cikke kivételével.

2001. évi CVIII. Törvény

az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
(Kihirdetve: 2001. XII. 24.)

Az Országgyűlés az elektronikus kereskedelem fejlődése és ez által a gazdasági fejlődés előmozdítása, valamit az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások révén a magyar gazdaság nemzetközi versenyképességének javítása, továbbá az elektronikus kereskedelmi kapcsolatokban a fogyasztók jogainak védelme érdekében az európai uniós jogszabályokkal összhangban az alábbi törvényt alkotja:

Értelmező rendelkezések

2.§
(1) E törvény alkalmazásában:
a) Elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja áruk, illetőleg szolgáltatások üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje;
b) Elektronikus út: elektronikus adatfeldolgozást, - tárolást, illetőleg –továbbítást végző vezetékes, rádiótechnikai, optikai vagy más elektromágneses eszközök alkalmazása;
k) Szolgáltató: az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet.

Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatással kapcsolatos adatszolgáltatás

4.§
(1) A szolgáltató köteles elektronikus úton közvetlenül és folyamatosan, könnyen hozzáférhető módon, magyar nyelven legalább a következő adatokat, illetve tájékoztatást közzétenni:
a) a szolgáltató nevét, amennyiben a szolgáltató nem természetes személy, képviselőjének nevét is;
b) a szolgáltató lakcímét, illetve székhelyét, telephelyét;
c) a szolgáltató elérhetőségére vonatkozó adatokat, különösen az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címét;
d) amennyiben a szolgáltató létrejöttét vagy tevékenysége gyakorlásának megkezdését jogszabály valamely nyilvános nyilvántartásba való bejegyzéshez köti, a szolgáltató a nyilvántartásba bejegyző vagy hatóság megnevezését és a szolgáltató nyilvántartásba vételi számát;
e) amennyiben a szolgáltató tevékenységének gyakorlása jogszabály alapján engedélyköteles, illetve minősítéshez vagy akkreditációhoz kötött, ezt a tényt az engedélyező hatóság (minősítő, akkreditáló szerv) megnevezésével és elérhetőségi adataival, valamint az engedély (minősítés, akkreditációs határozat) számával;
f) ha a szolgáltató az általános forgalmi adó alanya, a szolgáltató adószámát;
g) a szabályozott szakmák gyakorlásának körében: ga) annak a szakmai érdek-képviseleti szervnek (kamarának) a megnevezését, amelynek a szolgáltató akár kötelező előírás alapján, akár önkéntesen tagja;
gb) a természetes személy szolgáltató szakképzettségének, illetve szakmai, tudományos fokozatának, valamint annak a tagállamnak a megjelölését, ahol ezt a szakképzettséget, illetve fokozatot megszerezte;
gc) hivatkozást a szabályozott szakma gyakorlásának a szolgáltató letelepedési helye szerinti államban alkalmazandó szakmai szabályaira, és az azokhoz való hozzáférés módjára;
h) az adott szolgáltatáshoz kapcsolódóan a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. Törvény (a továbbiakban: Fgytv.) 8.§-ának megfelelő tájékoztatást.
(2) Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás ellenértékhez kötését és ellenértékét, valamint az ellenérték teljesítésének módját a szolgáltató köteles elektronikus úton közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetővé tenni oly módon, hogy a tájékoztatás tartalma egyértelmű és közérthető legyen. Különösen tájékoztatni kell az igénybe vevőt arról, hogy az ellenérték tartalmazza-e a szolgáltatást terhelő közterheket, illetve az igénybe vevőhöz történő eljuttatás minden költségét.
(3) A szolgáltató köteles általános tájékoztatást adni az alkalmazott információs rendszerek biztonsági fokáról, a felhasználó számára kockázatot jelentő tényezőkről és az általa megteendő óvintézkedésekről.

Az elektronikus úton kötött szerződésekre vonatkozó szabályok: 

5.§
(1) Az elektronikus úton történő szerződéskötésre vonatkozó ajánlat elküldését megelőzően a szolgáltató köteles az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásra vonatkozó általános szerződési feltételeket oly módon hozzáférhetővé tenni, amely lehetővé teszi az igénybe vevő számára, hogy tárolja és előhívja azokat.
(2) A szolgáltató az (1) bekezdésben, a 4.§-ban, valamint egyéb jogszabályban előírt tájékoztatási kötelezettségén túlmenően az igénybe vevő ajánlatának elküldését megelőzően köteles egyértelműen tájékoztatni az igénybe vevőt;
a) azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tenni;
b) arról, hogy a megkötendő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül-e, a szolgáltató iktatja-e a szerződést, illetve, hogy az iktatott szerződés utóbb hozzáférhető lesz-e;
c) az adatbeviteli hibáknak a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően történő azonosításához és kijavításához biztosított eszközökről;
d) a szerződés megkötésének, valamint a szerződésnek a nyelvéről;
e) arról a – szolgáltatási tevékenységre vonatkozó – magatartási kódexről, amelynek az adott szolgáltatás tekintetében aláveti magát, amennyiben van ilyen: továbbá arról, hogy ez a magatartási kódex elektronikus úton hol hozzáférhető.
(3) A szolgáltató és a fogyasztónak nem minősülő igénybe vevő közötti szerződéskötés során a felek kölcsönös megállapodással eltérhetnek a (2) bekezdés rendelkezéseitől.

6.§
(1) A szolgáltató köteles megfelelő, hatékony és hozzáférhető technikai eszközökkel biztosítani, hogy az igénybe vevő az adatbeviteli hibák azonosítását és kijavítását ajánlatának elektronikus úton való elküldése előtt el tudja végezni. Ilyen eszköz hiányában az igénybe vevő nyilatkozata nem minősül ajánlatnak.
(2) A szolgáltató köteles az igénybe vevő ajánlatának megérkezését az igénybe vevő fél elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás az igénybe vevő ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik meg az igénybe vevőhöz, az igénybe vevő ajánlati kötöttsége megszűnik.
(3) Az ajánlat és annak visszaigazolása akkor tekintendő a másik szerződő félhez megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
(4) A szolgáltató és a fogyasztónak nem minősülő igénybe vevő közötti szerződéskötés során a felek eltérhetnek az (1)-(2) bekezdés rendelkezéseitől, ha erre megállapodtak.
(5) Az (1)-(2) bekezdések rendelkezéseit, valamit az 5.§ (1) és (2) bekezdéseit nem kell alkalmazni a kizárólag elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű kommunikációs eszközzel tett címzett nyilatkozatok útján létrejött szerződések esetén.

Egyéb jogszabályok, kormányrendeletek:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet - az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet - a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről 

Kiemelt partnereink